Sportul versus stresul

→ Continuăm seria celor “7 secrete care ne fac sa privim diferit sportul”.

În această săptămână vedem cum “Sportul versus stresul”, și dacă reușim să îl echilibrăm vom avea alte rezultate decât cele obișnuite din viața de zi cu zi.

Vă simțiți uneori fară vlagă și energie și ați dori sa evadați și să uitați de responsabilități?

Ce bine ar fi daca am putea să ne deconectăm, pur și simplu, de la tot ceea ce ne stresează!

Însă, in viață, din păcate nu funcționeaza această tehnică. Am sa îți dau o tehnică care te va face sa te descoperi pe tine, sa privești si alte direcții decat cele oferite de școală, familie, prieteni sau societate.

Aceasta este tehnica creativă, iar persoanele care știu sa combată stresul in mod creativ pot să îl transforme intr-un punct forte personal și pot evita situații si oameni care le consumă inutil energia. Stresul este incă din timpurile preistorice un truc eficient de supraviețuire prin care se activează reflexul fugii, în acest fel omul având o șansă la supraviețuire.

Chiar și astăzi reacțiile de stres stimulează sistemul imunitar, accelerează funcțiile corpului și îl invadează cu hormoni care semnalizează instalarea unei stări de euforie.Pulsul crește, sângele este pompat în artere cu o presiune mai mare, iar corpul se pregatește sa reacționeze la situația respectivă.

Totuși, odata ce stresul ajunge un musafir permanent in viața noastră, sănătatea ne este pusă in pericol. Acesta ne solicită intens corpul, ne slăbește, iar pe termen lung poate avea urmări grave asupra oganismului, împiedicând procesele de vindecare si conducând la apariția bolilor.

Cortizonul este un hormon natural produs de glandele suprarenale, iar prezența lui in organism este esențială pentru funcționarea noastră optimă. Acesta ne ajută organismul să suporte mai ușor stresul psihic si fizic. Cortizolul, principalul hormon al stresului, crește nivelul glucozei din sânge, iar acest fapt poate conduce la așa numitul ” diabet pe bază de stres„.


Știai ca organismul ne trimite semnale cand suntem stresați?

Sunt sigur ca știai pentru ca le simți in acele momente cand esti stresat.

Iți scriu 5 exemple in care te regăsești cu siguranță:

1.Durerea de cap → Dacă simți o durere puternică in zona frunții sau in lateral este momentul sa te oprești din activități și să te relaxezi;

2.Apariția insomniilor si a depresiilor → Este acel moment când noaptea orice ai face, este foarte greu sa adormi.Gândurile iți sunt invadate de lucruri negative, iar singura unealtă a ta pe care universul o pune la dispoziție pentru tine, este sa faci mișcare fizică, ca sa poti ieși din starea respectiva.

3.Lipsa concentrării si apariția problemelor de memorie → Simți ca trece timpul pe lângă tine si controlul pe care l-ai avut cândva a dispărut?

Deși jobul tău este cel pe care ți l-ai dorit, banii pe care ii caștigi sunt suficienți pentru a-ți lua o super vacanță, trebuie sa te concentrezi pe job.

Totul parcă scapă de sub control, si uiți până și că urmează să te duci la o intâlnire importantă.

Acela este un semnal pe care corpul ți-l dă, ca este epuizat.Fă ceva!!!

4.Te izolezi → Momentele acelea când ne izolam nu reprezintă cea mai bună decizie pentru noi.

Avem nevoie sa cunoaștem oameni noi, sa facem sporturi noi, sa schimbăm sala in care ne antrenăm.

Ieși din zona de confort!

5.Atitudine pesimistă → Intrăm in aceasta stare in care nu ne mai convine nimic si nimeni.

Incepem discuții negative cu oameni dragi, renunțăm la familie, prieteni si persoana iubita pentru ca nu mai avem suficientă incredere in noi astfel incât sa putem sa facem diverse schimbări in viața noastră.

IMPORTANT: Sportul poate fi prietenul tau!


Grăsimea de la nivelul abdomenului este datorată și ea cortizonului. Acest fenomen este sesizat de persoanele care mănâncă sănătos, fac sport regulat, dar totuși nu au parte de abdomenul mult visat deoarece cortizonul are tendința de a ingroșa silueta.

Toate aceste probleme pot fi rezolvate prin dobândirea unui echilibru interior, iar sportul este un aliat al nostru care ne ajută să combatem stresul. Stresul cronic este insoțit de o cerere crescută de „hormoni ai fericirii” ( serotonina) și de un blocaj al producției acestora.

Mișcarea zilnică ne ajută sa combatem aceste blocaje si ne ferește de nenumaratele afecțiuni ce au la bază stresul.

În concluzie, pentru o viață cât mai sănătoasă și pentru o siluetă de invidiat, încearcă sa apelezi la cel mai la îndemână inamic al stresului: SPORTUL.

Munceste mult si viseaza departe!

Cu drag,

Bogdana Breban

Leave a Reply