Miscarea zilnica iti da o stare de bine

Cine este fericit?Stiați că petrecem o mare parte a timpului incruntați, prea concentrați, serioși si gânditori?
Fericirea ta este doar la 10 minute de sport distanță.


Pe termen lung s-a dovedit științific că oamenii care fac sport, sunt mai fericiți.
Am ajuns la secretul numărul 3, “Mișcarea zilnică iti da o stare de bine”, si odată cu aceste secret a venit si primăvara.Am scăpat de mocirla aceea care ne enerva, am inlocuit pluoverul cu un tricou si deja putem sa ne gâdim la vara.

Oare cât ține această stare de fericire?Cât timp acorzi, tu, cititorule  să te gândești la tine si să fii fericit?


Meritele sportului sunt dovedite științific, specialiștii afirmând fapul că acesta este o „pastilă” cu rolul de a menține sănatatea si fericirea noastră.
Mișcarea este o soluție impotriva depresiilor si a starilor de tristețe și îți transformă viața intr-un mod pozitiv.

⇒Vreau sa iti prezint in mici detalii cei trei hormoni responsabili cu starea noastra de fericire:
1.SEROTONINA este responsabilă cu calitatea somnului.

Când aceasta este în limitele normale adormim ușor, dormim profund și ne trezim refăcuți și plini de viață. Atunci când este scăzut avem parte de un somn agitat, adormim greu și ne trezim cu foarte mare greutate. Serotonina este primul hormon afectat de stres ,din acest motiv  primul semn al stresului este dereglarea somnului. Soluțiile pentru a stimula secreția acestui hormon pot fi administrarea unor medicamente ( cu efecte limitate si de scurta durată care insă creează dependență) sau mișcarea zilnică(fară contraindicații și cu efect sigur)- cred că tocmai ați anticipat care este calea corectă si eficientă pentru un somn sănatos.
Astfel odihna se află in strânsă legatură cu fericirea noastră, aceasta influentându-ne starea psihică si fizică.
2.NORADRENALINA stabilește nivelul energiei disponibile in corp la un moment dat.

Datorită acestui hormon ne simțim plini de vitalitate si fericiți. În  momentul în care cantitatea de noradrenalină scade  ne simțim epuizați, obosiți, ne dorim doar sa stăm, suntem apatici si letargici.
Pentru a readuce „cheful de viață” trebuie să facem exerciții  fizice zilnic și să ne ferim pe cât posibil de factorii exteriori care aduc stresul in viața noastră.
3.DOPAMINA este responsabilă cu reglarea producției de endorfine și controlează centrul plăcerii din creier.

Când nivelul acesteia scade sub limita normală sensibilitatea la durere crește, iar activitățile care ne faceau placere in trecut ne par indiferente.

În lipsa acestui hormon viața noastra devine plină de durere si lipsită de orice plăcere.

Sportul vine si de această dată in ajutorul nostru, el fiind un factor care poate impiedica numeroase tragedii din viața noastră.
Stimulentele hormonilor fericirii sunt o soluție incorectă pentru inducerea stării temporare de fericire , însă au efect pe termen scurt și pot cauza probleme grave de sănătate.
Acestea sunt: zahărul( fructoza, sucroza, lactoza, glucoza), alcoolul, tutunul, drogurile, jocurile de noroc și orice tip de viciu.
Sportul are rolul de a ne educa corpul inspre a obține fericirea de lungă durată, o fericire care nu are la bază substanțe nocive care ne pot scurta viața.
Fă și tu alegerea corectă si astfel vei deveni un om fericit care nu este sclavul unor vicii . Fericirea este calea spre o viață lungă si frumoasă.
Trăieste-ți viața la intensitate maximă!
Ne inspiram din miscare!

Cu drag,

Bogdana Breban

Leave a Reply