E prea cald vara. Cum sa rezist antrenamentului?

Cu siguranță și tu ai simțit că temperaturile deja au crescut peste limita cu care tu erai obișnuit și ai simțit că nu mai poți continua eficient antrenamentul. Despre asta vrea să vorbim astăzi, despre cum putem face sport vara fără să ne putem sănătatea în pericol. Cu toții ne dorim să aratăm bine întregul an, însă, din nefericire, mulți aleg să renunțe în perioada verii, învocând diverse motive.

1. Alege să respecți „puterea soarelui”
Soarele știe perfect când să ofere cea mai mare căldură, iar noi ne-am obișnuit deja cu asta. Dacă cunoaștem orele în care soarele are cea mai mare putere, putem alege să facem un antrenament dimineața, până în ora 11:00 sau seara după 19:00.

Aceste ore sunt ideale pentru a alege o temperatură acesibilă, astfel încât rezistența ta la antrenament să fie mai mare.

2. Alege un antrenament realizat dimineața sau seara
Pentru un antrenament eficient se recomandă să eviți orele cu temperaturile cele mai ridicate, dacă vrei să realizezi antrenamentul dimineața când ceilalți dorm sau seara, iar sala este închisă, poți opta pentru un antrenament online, la fel de eficient ca cel de la sală pe care să îl poți realiza oriunde îți dorești (acasă sau în natură).

3. Alege un plus de hidratare – corpul îți va fii recunoscător Unul dintre mecanismele prin care corpul îşi reglează temperatura internă este transpiraţia, proces important care nu trebuie oprit. Pierderile de lichid trebuie compensate cu aporturi hidrice semnificative şi regulate (cel puţin doi litri pe zi), precum şi printr-o alimentaţie bogată în fructe şi legume. Duşurile cu apă călduţă — şi chiar rece pentru cine suportă — fac să scadă temperatura corporală. O batistă umedă aplicată pe tâmple şi la încheietura mâinii, dar şi o picătură de apă de colonie sporesc şi ele gradul de confort.

Deshidratarea medie produce oboseală, dureri de cap si anxietate, în timp ce deshidratarea severă poate da febră, decojirea pielii si chiar pierderea conștiinței.

Unii experți recomandă să bei 200 de mililitri de apa cu 20 de minute inainte sa faci exercitiile afara si cate 200 de mililitri la fiecare 15 minute in timpul antrenamentului. După ce ai dat tot ce-ai putut, ai voie sa bei o bere rece. Cercetătorii de la Universitatea din Granada, din Spania, au ajuns la concluzia că berea poate hidrata organismul după sport mai bine decât apa.

4. Poartă haine potrivite
Dacă vrei să te ții de sport chiar si vara, merită sa investești in echipament de calitate. Cumpără haine din materiale ușoare, care ii permite transpirației să se evapore, dar și o șapcă ce te va proteja de soare. Te vor ajuta sa eviți iritațiile pielii provocate de transpirație.

5. Adaugă și gustările sărate
Cu siguranță, te gândești că sarea este cea care iți face sete, lucru care nu are sens pentru tine în contextul în care vorbim de antrenamente fizice. Gustările sărate, însă, chiar iți sunt necesare!

Prin transpirație reușim să eliminăm și săruri cum ar fi sodiu si magneziu. Apa eliminată se inlocuiește imediat pentru că ai grijă să te hidratezi, dar cum rămâne cu sărurile? Tocmai de aceea, imediat dupa antrenamente servește o gustare.

6. Înainte de antrenament, fă un duș rece
Acesta este un truc care o să-ți fie de folos toată vara. Inainte să ieși în căldură topitoare de afară, fă un duș rece și bea ceva ținut la frigider. Astfel reușești să combați efectele moleșitoare ale căldurii de afară și iți poți respecta programul de antrenament prestabilit.
În concluzie, cine spune ca vara nu poți face sport, se înșală amarnic ori este prea leneș. Sunt numeroase modalități prin care poți în continuare să faci mișcare și vara. Tot ce trebuie este să-ți dorești acest lucru!
Așa că...îți recomand să lași scuzele și să continui procesul tău de a arăta minunat în propriul tău corp, chiar dacă temperaturile depășesc uneori 30℃

Amintește-ți că acesta, corpul tău, este locul unde îți vei petrece toată viața!

Comments are closed.