Daca fac sport, oare pot manca orice, oricat, oricand?

           Așa e că ţi-a apărut măcar o dată ȋn minte această ȋntrebare?

Cei mai mulţi dintre noi considerăm aceste două acţiuni complementare: fac sport, deci nu mai contează ce și când mănânc, nu mai fac sport și poate acum trebuie să am grijă la ceea ce mănânc.

Practicăm activităţile sportive „ȋn salturi” și după 2-3 luni de sală așteptăm rezultate spectaculoase. Între timp, observăm că practicarea unui sport accelerează metabolismul, astfel că simţim mult mai des că ne este foame. Şi acesta este momentul ȋn care poate renunţăm sau doar devenim mai puţin atenţi cu alimentaţia noastră.

Dacă după ce ne atingem obiective limitate (a slăbi câteva kilograme sau a ne tonifia corpul înainte de un eveniment) ne oprim din a mai face sport, apare aşa numitul efect „yo-yo” în care acumulăm în scurt timp mai multe kilograme decât am reuşit să dăm jos. Pentru a ne menţine greutatea optimă e important să privim sportul ca pe un aliat şi să conştientizăm faptul că practicându-l in mod constat încetinim procesul de imbătrânire, obţinem un corp frumos şi sănătos şi aducem numeroase beneficii psihicului nostru. Tratând mişcarea ca pe un episod de scurtă durată rezultatele vor fi nesatisfăcătoare şi vor dispărea rapid.

Şi dacă reușim să privim sportul ca pe un aliat, ca pe un obicei constant ȋn viaţa noastră, e recomandat să privim la fel și o alimentaţie sănătoasă. Ceea ce consumăm ne poate ajuta să atingem rezultate din cele mai bune sau ne poate incetini procesul ȋn mod vizibil. Doar practicând sport, fara a avea grijă și de ceea ce mâncăm, nu putem obţine aceleași beneficii și nu putem compensa toate lipsurile din alimentaţie.

Practicarea exerciţiilor fizice implică un consum considerabil de calorii și de aceea este important să ne alimentăm organismul cu suficient „combustibil”  provenit din alimentele cu care ne hrănim. Pentru a avea suficientă energie şi pentru a slăbi sau a ne dezvolta optim, avem nevoie de vitamine, minerale şi macronutrienţi (proteine, lipide şi carbohidraţi) care permit corpului nostru să desfăşoare funcţiile biologice normale. Alegerile pe care le facem în momentul în care mergem la cumpărături sunt foarte importante, deoarece ele ne pot prelungi viaţa şi ne pot furniza energie şi vitalitate, si tot ele ne pot şi degrada starea de sănătate.

Pentru a atinge obiectivele pe care ţi le-ai propus când ai intrat ȋn sala de sport, ţine cont că este  foarte important comportamentul şi stilul tău de viaţă din afara sălii de sport, deoarece acesta dictează rezultatele. De aici apar blocajele precum „Fac sport, dar nu văd rezultate” sau „Stagnez la o anumită greutate şi nu mai pot slăbi”. O alimentaţie sănătoasă poate distruge aceste bariere şi poate furniza multe beneficii precum un metabolism rapid, o formă de invidiat şi lipsa oboselii din timpul zilei.

O alimentaţie sănătoasă  implică un mix de alimente care să furnizeze corpului ceea ce are nevoie, nicidecum o dietă chinuitoare. În plus, micile răsfăţuri  culinare din viaţa noastră pot fi consumate ocazional fără mustrări de conştiinţă, deoarece sportul face ca aceste plăceri să rămână nepedepsite. Organismul nostru nu mai are tendinţa de a depune atât de uşor ţesut adipos deoarece nu mai are nevoie de „depozite pentru zilele grele”( acele zile în care descoperi o dietă nouă, săracă in nutrienţi şi corpul tău depune orice îi furnizezi sub formă de grăsime pentru a se alimenta în cazul în care hotărăşti să mai faci asemenea experimente cu el).

Daca ai intrebari referitoare la echilibrul tau dintre alimentaţie și sport, te rugăm să ne lași un mesaj privat pe pagina de Facebook MoveInspire.ro și ȋţi vom răspunde cu mare drag. Până atunci, ne inspirăm din mișcare și ţine minte: ASTĂZI este o zi perfectă pentru a aduce o ȋmbunătăţire ȋn viaţa ta!

Leave a Reply